Adaptation., Hiroshima Mon Amour (program SDF 50+ u kinu Kriterion) i Roma, citta aperta / srijeda 05.09.2018.

Adaptation

Adaptation

CineStar Premiere 2 16.20.

Slijede spojleri.

Frustrirani Charlie Kaufman (N. Cage) cijenjeni je filmski scenarist koji se proslavio predloškom za film Biti John Malkovich. On je nesigurni neurotik kojeg upravo muči snažna stvaralačka i egzistencijalna kriza, i koji se boji da neće uspjeti adaptirati roman Kradljivci orhideja, bestseler slavne književnice i novinarke Susan Orlean (M. Streep). Pritisnut kreativnom blokadom, Charlie je prisiljen za pomoć zamoliti brata blizanca Donalda (također N. Cage), simpatičnog zgubidana i scenarističkog početnika koji radi na svom prvijencu, filmu o serijskom ubici koji će biti miks Hitchcockova Psiha i hita Kad jaganjci utihnu Jonathana Demmeja. Da bi se maknuo s mrtve tačke i zaboravio propalu vezu s emotivnom Amelijom Kavan (C. Seymour), Charlie posjeti predavanje iskusnog scenarista Roberta McKeeja (B. Cox), kojeg zamoli za nekoliko savjeta o pisanju.

A kad ni to ne urodi plodom, odluči slijediti popularnu književnicu koja odlazi na Floridu posjetiti Johna Larochea (C. Cooper), švercera rijetkim biljkama i protagonista svog romana. Susan je Johna upoznala prije tri godine, prikupljajući građu za novinski članak i roman, a grubi ju je i neuredni muškarac nesređenog privatnog života ubrzo privukao. Štoviše, uskoro je doznala da je John nekad bio uzoran porodični čovjek i vozač kola hitne pomoći, te da mu se život raspao nakon što su mu prije devet godina u automobilskoj nesreći poginuli majka i ujak, nakon čega se razveo od supruge. Dok ju Charlie i Donald slijede, Susan se upušta u strastvenu i problematičnu vezu s Johnom.

Riječ je o ambicioznoj, pomalo bizarnoj i vrlo uspjeloj postmodernističkoj igrariji koja se spretno poigrava naracijom, vješto miksa zbilju i fikciju, te Kaufmanove autobiografske detalje efektno ukršra s metafilmskim i metatekstualnim elementima.

Film se na mapi Movielanda nalazi u kvadrantu E4:

Na FB eventu na sljedećem linku stoji:

Kada četrnaest godina poslije Drugog svjetskog rata francuska glumica i japanski arhitekta započnu ljubavnu aferu u Hirošimi, počinju se otkrivati traumatska sjećanja s kojima se ne mogu izboriti sami.  Snimivši svoj prvi igrani film Hirošima, ljubavi moja, francuski redatelj Alain Resnais hrabro je suprotstavio priču ljubavnog para masovnom uništenju kojeg simbolizira Hirošima.  Pridružite nam se na druženju i razgovoru sa Lejlom i Filipom o ovom filmskom remek-djelu!

P.S. U Kriterionu su se dosjetili jedne pogodnosti. Uzmete ovaj ispod kartončić. Četiri puta odete na film, peti put upadate za dž:

Više o programu Stari dobri filmovi 50+ u sljedećem videu:



Pink World Cinema 15.00.

Rim, 1944. godine, posljednjih dana njemačke okupacije. Giorgio Manfredi je jedan od glavnih ljudi talijanskoga Pokreta otpora. Vođeni željom da pomognu svom narodu, svećenik Don Pietro i Pina, žena iz naroda, veoma su angažovani u Pokretu igraju. Pina odlazi don Pietru s porukom da napusti grad što prije, pod lažnim identitetom, kako bi izbjegao da ga ubiju. Međutim, Giorgia izdaje njegova bivša djevojka Marina te ga Gestapo, na čelu s majorom Bergmannom, uspije uhapsiti. Uskoro će nacisti ući u trag i don Pietru.

Izvrstan film Roberta Rossellinija, jednoga od najslavnijih reditelja talijanskoga neorealizma, iznosi potresne priče nekih od aktera talijanskoga pokreta otpora za vrijeme Drugog svjetskog rata, osvojio je nekoliko nagrada na filmskim festivalima, među ostalima i Veliku nagradu na Canneskom filmskom festivalu.

Oba filma se na mapi Movielanda nalazi u kvadrantu C4 (Roma, citta aperta je označen kao remek-djelo):

Komentariši