De Sica, Kaurismäki i Navigatorov let<3 / ponedjeljak 05.03.2018.

Pink World Cinema 15.00.

Čistači cipela

Čistači cipela

Čistači cipela je prvi poslijeratni film Vittoria De Sice i obavezno štivo italijanskog neorealizma. Ovdje je neorealizam na šestom mjestu na popisu. De Sica koristi naturščike, u oslikavanju života djece ulice, napuštene od roditelja poslije rata. Giuseppe i Pasquale su glavni likovi, zarađuju za život glancajuci čizme američkih vojnika, a njihove nade o boljem životu manifestuju se kroz sanjarenje o posjedovanju divnog bijelog konja. Filmsko remek djelo nagrađeno Oscarom 1948. godine

TV 1000 15.35.

Ah, djetinjstvo.<3 Dvanestgodišnji David pao je jedne noći 1978. godine u šumsku udubinu i onesvijestio se. Kad se probudio, vratio se kući, ali tamo je zatekao neke druge ljude. Dječak završi na policiji, gdje je ustanovljeno kako je riječ o starijem sinu Billa i Helen Freeman, koji je nestao prije osam godina. Naime, sad je 1986., i David se čudesno vratio nakon što su svi već mislili da je mrtav, međutim u tih osam godina nije ostario ni dva dana, za razliku od njegovih sad već sijedih roditelja i mlađeg brata koji ga je odavno prerastao. Očito, David je bio u jednoj, a njegova porodica i stanovnici Zemlje u drugoj vremenskoj dimenziji. Davida počnu ispitivati znanstvenici, no on pobjegne u neobičnoj svemirskoj letjelici koja je pronađena u vrijeme njegova nestanka.

HRT3 22.45.

Crna komedija s elementima poetskog realizma ili, po riječima samog autora, komedija ljudskih odnosa. No, iako ima komičnih elemenata, takvo žanrovsko određenje treba uzeti sa stanovitom rezervom jer priča ima niz mračnih elemenata. U Salli u Laponiji, Taisto (T. Pajala) radi u rudniku koji se zatvara. Jedan od njegovih kolega prije samoubojstva ostavlja Taistu svoj auto. Taisto odlazi u Helsinki gdje mu ukradu novac. Upoznaje se s Irmeli (S. Haavisto), mladom ženom koja, da bi opstala zajedno s malim sinom, radi raznovrsne poslove. Taisto pak zbog neznatnog razloga završava u zatvoru s Mikkonenom (M. Pellonpää), jadnim zatvorenikom s kojim nastoji pobjeći. Kaurismäki je ovaj svoj peti cjelovečernji film posvetio sjećanjima na finsku stvarnost. A predstavnici su te stvarnosti nezaposleni radnik, tužni osuđenik na doživotnu robiju, mlada žena preopterećena poslom i dječak koji od malih nogu mora naučiti preživljavati u neprijateljskoj društvenoj okolini. No, iako je stvarnost teška, redatelj u svoju priču unosi toliko ljubavi i nježnosti da se njegov film doista može shvatiti i kao komedija prepuna idealizma.

Komentariši