Double Indemnity / kino Tuškanac / petak 28.06.2019., 21.00 sati

Double Indemity

Double Indemity

Kino Tuškanac 21.00.

Agent osiguravajućeg društva Walter Neff ranjen noću posrće na putu do svog ureda, želeći ondje za svog šefa Burtona Keysa na magnetofonu snimiti ispovijed o ubistvu koje je počinio. Walter je prije nekog vremena upoznao privlačnu Phyllis Dietrichson, čiji je bogati suprug u tvrtki u kojoj Walter radi trebao produljiti osiguravajuću policu za automobil. Između Phyllis i Waltera privlačnost se rodila gotovo na prvi pogled, ili je barem on vjerovao u to, te mu je ona ubrzo predložila da njezina supruga bez njegova znanja osiguraju od posljedica nesretnog slučaja, a da Phyllis bude korisnica te police. Shvativši da Phyllis unatoč njezinu poricanju želi ubiti supruga, Walter je zaveden njezinim čarima pristao sudjelovati u zločinu te su njih dvoje prionuli ostvarenju plana ubistva. Naposljetku smrt njezina muža insceniraju tako da izgleda kao da je poginuo u željezničkoj nesreći, jer je odšteta u tom slučaju sto tisuća dolara. No Walter nije znao da Phyllis ima mračnu prošlost, koju mu je otkrila njezina pokćerka Lola, a sve se počelo dodatno komplicirati kad je njegov šef Keys posumnjao u Dietrichsonovu smrt nesretnim slučajem.

Godine 1945. nominirana za sedam Oscara, uključujući one za najbolji film, redatelja, glavnu žensku ulogu i scenarij, impresivna noirovska krimi-drama temeljena na istoimenu romanu Jamesa M. Caina (Mildred Pierce, Poštar uvijek zvoni dvaput, Iz prošlosti) prema mnogima je najuspjeliji film noir svih vremena. Nalazi se na popisu 250 najboljih filmova prema IMDb listi. Priča romana prema kojem je scenarij uz Wildera supotpisao glasoviti pisac tvrdokuhane krimi-proze Raymond Chandler (Zbogom, dragana moja, Visoki prozor, Dama u jezeru), prema čijoj su prozi Howard Hawks i Robert Altman snimili remek-djela Veliki san i Dugi oproštaj, temelji se na istinitim zbivanjima, tzv. slučaju Snyder-Gray koji je poslužio kao predložak za filmove Poštar uvijek zvoni dvaput i Tjelesna vrućina. Wilder i u ovom filmu majstorski varira svoj omiljeni motiv obmane, kojim se pozabavio i u žanrovski raznorodnim remek-djelima Neki to vole vruće, Bulevar sumraka, Major i malena, Izgubljeni vikend, Apartman i Fedora, pri čemu sam motiv uslojava i elaborira na više razina, od osobne protagonistove samoobmane preko međusobne obmane središnjeg para do zločina koji par počini. U svom prvom filmu u kojem je uveo protagonistovu monološku retrospekciju zbivanja, Wilder maestralno koristi fotografiju naglašenih svjetlosnih kontrasta i neobičnih rakursa s opustjelim urbanim ambijentima, te s osloncem na cinične dijaloge izuzetno spretno žanrovske odrednice noira nadograđuje intrigantnim odnosom među središnjim parom likova.

Film se na mapi Movielanda nalazi u kvadrantu H5:

Komentariši