Gentlemen Prefer Blondes na TV-u, This Must Be Heaven, Fallen Angels i Zbogom, moja konkubino na 25. FAF-u / nedjelja 24.11.2019.

HRT1 07.35 i 23.15.

“Muškarci više vole plavuše” izvrsna je komedija i svojedobno goleman komercijalni uspjeh slavnog američkog redatelja Howarda Hawksa (Scarface, Bringing up Baby, Rio Bravo), inače adaptacija nešto starijega broadwayskoga mjuzikla, koji je i sam nastao prema istoimenom romanu.

Dvije nerazdvojne prijateljice, kabaretske zabavljačice Lorelei Lee (M. Monroe) i Dorothy Show (J. Russell) odluče, prema Loreleinoj želji, otputovati u Pariz u koji će također, kako ona vjeruje, njezin zaručnik, multimilijunaš Gus Esmond (T. Noonan), doći i oženiti je. Dorothy prihvaća njezinu želju u nadi da će na putu pronaći muškarca koji će joj postati životni pratilac. One odlaze, no Gus je toliko ljubomoran da unajmi privatnog detektiva, mladog i zgodnog Ernieja Malonea (E. Reid), da ih prati i špijunira. Ernieja privuče crnka Dorothy, a plava i na prvi pogled praznoglava Lorelei, koja ne skriva da je isključivo zanima novac, zavodi svakog muškarca koji joj se učini dobra partija.

Duhovita je to komedija koja, prateći dogodovštine dvije ljepotice koje žele pronaći idealne muževe (jedna želi isključivo bogatog, a druga lijepog), ismijava poznati stereotip priglupe plavuše zbog koje muškarci gube glavu te njihov zacrtani “ideal” da se sreća može ostvariti jedino uz izuzetno bogatoga partnera. U ovoj ulozi briljirala je Marilyn Monroe, a također i “protuteža” njezinom liku, realna i odlučna Jane Russell. Film obiluje simpatičnim sporednim, uglavnom iskarikiranim likovima, izvrsnim plesno-pjevnim tačkama te duhovitim dijalozima i odnosima među likovima.

Film se na mapi Movielanda nalazi u kvadrantu I2:

Na 25. FAF-u u Beogradu danas:

Malo poezije na filmu. :-D Onaj segment s vrapcem i mekom me podsjeti na onu jednu Krležinu. Da parafraziram, total srklet je među narodima, svašta se izdogađa, :-D a to sve mirno promatra vrapčić, koji na sve samo lagano zacvrkuta i odleprša dalje. Niđe Mladenovića u segmentu limunovo drvo, ali je zato tu komšo. :-D Segment taksist isto jede,<3 a i onaj s ganovima u Njujorku.:ppp Na kraju mladost densa. Jer život ide dalje, život brzo prolazi. Odličan film, najtoplije preporuke.

Film je prikazan u Open air programu ovogodišnjeg SFF-a. biltena festivala:


Veći prikaz

Bilten festivala iz kojeg je tekst o filmu možete preuzeti na sljedećem linku.

Žurnal dvadeset i petog SFF-a možete preuzeti na sljedećem linku. Katalog na sljedećem linku. Raspored projekcija možete vidjeti na sljedećem linku.

Također na 25. FAF-u u Beogradu:

Wong Kar Waijev film Pali anđeli neka je vrsta nastavka Chungking Expressa iz 1994. kojim je redatelj stekao ugled u cijelom svijetu. Proširivši temu, atmosferu i stil zadnjega, Pali anđeli smješten je u nadrealni ambijent urbanog, noćnog Hong Konga. Kao i s ostalim redateljevim filmovima, u prvom planu je atmosfera. Dvije priče provlače se kroz naraciju filma. Prva prati plaćenog ubojicu (Leon Lai) koji zaključuje da mu život ubojice polako gubi draž. Njegov život dodatno otežava lijepa kontakt-osoba za posao (Michele Reis, bivša Miss Hong Konga) koja čezne za njim s neugasivim žarom iako se njih dvoje nikada nisu susreli u tri godine koliko traje njihova suradnja. U drugom dijelu grada Ho (Takeshi Kaneshiro), nijemi bivši zatvorenik dječačkog izgleda, zarađuje tako što se tajno ušulja u trgovine poslije radnog vremena i odande posluje. Još živi s ocem koji vodi hotelsku rezidenciju Chungking. Neumorni Ho zaljubi se u Cherry (Charlie Yeung), ženu koja se oporavlja od prekida s Johnnyjem kojeg ne vidimo u filmu. Film gotovo neodlučno prati ove epizodne ljubavi kao i u ostalim Wongovim filmovima, a trenuci kad film skrene u digresiju najviše privlače rastreseno oko kamere. Sjajnog vizualnog stila ovaj besramno neobuzdan film neki kritičari smatraju ključnim Wongovim djelom.

Radnja filma se odvija tokom pedeset i tri godine i prikazuje političke i društvene promjene i previranja u Kini u dvadesetom stoljeću, kroz živote dva pjevača Pekinške opere i žene koja se ispriječila između njih.

Junaci Duan i Čeng glumci su kineske opere, specijalizirani za ulogu kralja i njegove konkubine. Upoznaju se 1920-ih kao šegrti u školi glume. Tokom narednih pedeset godina oni i njihov teatar doživjeće prelaz iz feudalizma u komunizam, japansku okupaciju i kulturnu revoluciju.

Film je izuzetno raskošan, pravi spektakl u kom grandioznost produkcije, ambicioznost teme i kulturalna živopisnost nisu zasjenili osnovni motiv – hroniku prijateljstva bačenog u sjenku ljubavnog trokuta.

U Kanu je film nagrađen Zlatnom palmom, a nominiran je i za Oscara za strani film.

Film se na mapi Movielanda nalazi u kvadrantu I5:

Komentariši