Centar za kulturu Vlada Divljan, 16.00 sati.

Beton. Najtoplije preporuke, film godine. Eh da, drvo jabuke, ali još mnogo toga. Dobitnik Srca Sarajeva za najbolji film. Vrijedi dati za njega novce na linku.

Iz kataloga festivala:

Veći prikaz

Razgovor s režiserom:

Sala Makavejev, Uzun Mirkova 1, 12.00 sati.

Potresna priča o vjeri, osveti i divljaštvu u srednjovjekovnoj Švedskoj. Priča prati kršćane Tore i Maretu koji šalju svoju jedinu kćer, djevicu Karin, da u društvu svoje usvojene sestre isporuči svijeće u daleku crkvu. Na putu kroz šumu djevojke nailaze na grupu stočara koji brutalno siluju i ubijaju Karin. Nakon toga stočari utočište traže u obližnjoj kući Tore i Marete, dok djevojčin otac kuje prikladnu i nemilosrdnu osvetu.

Image

HRT3 23.10.

Pustolovni film. U neimenovanoj zemlji u zapadnoj Europi 1501. godine plemić Arnolfini (F. Hilbeck) uz pomoć svoje vojske i nemilosrdnih plaćenika uspije zauzeti grad iz kojeg je svojedobno protjeran. Plaćenike predvodi Hawkwood (J. Thompson), a među njegovim ljudima koji nakon pobjede pljačkaju, pale i siluju je i odvažni Martin (R. Hauer). Da bi ih se oslobodio, Arnolfini u dogovoru s Hawkwoodom njegove ljude na prijevaru izbaci iz grada, zbog čega Martin odluči osvetiti se obojici. Prilika za to ukazat će mu se kad dozna da se Arnolfinijev sin Steven (T. Burlinson) uskoro ženi privlačnom princezom Agnes (J. Jason Leigh), koja stiže upoznati budućeg supruga. Martin okupi skupinu pljačkaša i otme Agnes, u koju će se uskoro zaljubiti.

Realizirana u međunarodnoj koprodukciji, ova izvrsna kostimirana pustolovna drama bila je prvi u svjetskim razmjerima zapaženi projekt danas glasovitog nizozemskog scenarista i redatelja Paula Verhoevena. Kao jedan od najkontroverznijih redatelja, stekavši nadimke “gospodar šoka” i “ludi Nizozemac”, Verhoeven se tijekom karijere nametnuo kao autor sklon crnom humoru i apsurdu, koji tematiziranjem ekstremnog nasilja, seksualnosti i gdjekad patološki perverznog nemorala nudi pomaknutu, zavodljivo dekadentnu, ironičnu, pesimističnu i mračnu, no istodobno i izuzetno zabavnu sliku suvremenog društva. Uz izvrsnu režiju te dojmljivo scenografski i ikonografski rekonstruirano razdoblje kraja srednjeg vijeka, film Krv i meso odlikuju dinamična naracija, snažna energija, impresivna fotografija Verhoevenovog čestog suradnika Josta Vacanoa i velikog Basila Poledourisa te iznimno raspoloženi nastupi glumačke postave predvođene R. Hauerom i J. Jason Leigh.

Film se na mapi Movielanda nalazi u kvadrantu D4:

Image