Izvornu inačicu špijunskoga trilera Čovjek koji je previše znao Alfred Hitchcock snimio je 1934. u svojoj domovini, Velikoj Britaniji, sa skromnim sredstvima i u crno-bijeloj tehnici. Izniman uspjeh filma, čiji je naslov postao poslovičan, ponukao ga je da dva desetljeća kasnije, 1956., u Hollywoodu snimi visokobudžetni remake u cinemascopeu i tehnicoloru, sa zvjezdanim parom, J. Stewart i D. Day u glavnim ulogama i četrdeset i pet minuta dužim trajanjem.
Stigavši kao turisti u francuski Maroko, američki kirurg Ben MacKenna (J. Stewart), njegova supruga Jo (D. Day) i desetogodišnji sin Hank (C. Olsen), već u autobusu za Marakeš upoznaju simpatičnoga Francuza Louisa Bernarda (D. Gelin). Samo dvadeset i četiri sata kasnije njihov novi poznanik umre na liječnikovim rukama proboden nožem na prepunom arapskom bazaru. Ubrzo nestane mali Hank, a otmičari poručuju da će ostati na životu samo ako MacKenna nikome ne oda tajnu koju mu je na uhu prošaptao umirući. Očajni otac, znajući da se ne smije obratiti policiji, pretvara se u istražitelja. Put ga vodi u London.
Nijedan filmski remake nije prošao bez prijepora i usporedbi s izvornikom pa tako ni ovaj. No ostaje činjenica da je riječ o obnovi koja je postigla velik uspjeh te se i danas pamti, uz ostalo i po glasovitoj pjesmi Che sara, sara (Oscar Jayu Livingstoneu i Rayu Evansu za najbolju pjesmu 1956.) u izvedbi zanosne Doris Day, jedne od omiljenih plavuša zreloga Hitchcocka. Riječ je klasičnome djelu nenadmašnoga majstora napetosti u kojemu se gledatelj lako identificira s glavnim junakom, običnim čovjekom iznenada uvučenim u mračnu političku intrigu iz koje se mora izvući sam, bez pomoći zakona, kojemu dodatnu privlačnost daje žanrovski spoj filma ceste, filma potjere i špijunskoga trilera.
FIlm se na mapi Movielanda nalazi u kvadrantu G6: